Belåten

Jag kan ju börja med att tala om att jag inte kunde vara mer nöjd över mina inköp idag. Fick 3 underbara saker för under 200 riksdaler. Ett par sandaler, ett linne och ett armband.



Bild 1&2
: Sandaler från Skopunkten..hör och häpna...49 kronor.
Bild 3&4: Ett linne från Custommade för ynka 99 kronor! Tror att det från början kostat över 700. Känner på mig att det kommer bli en favorit i sommar!
Bild 5&6: Armband från oxxo, 24,50! Halva på halva på halva, ungefär..Finns att inhämta på Lager 157.

Men samtidigt vill jag även skriva, lite hyckleri kanske, är att jag verkligen tänkt igenom det här med shopping och konsumtion på senare tid. Med handen på hjärtat så måste jag ju erkänna att det är lite för mycket onödigt som inhandlas, lite för ofta. Den senaste månaden har jag verklige börjat tänka till ordentligt på vad och hur mycket jag köper.
Sen är ju den här med miljön en ännu viktigare, om inte viktigast, fråga att diskutera. Så pass viktig är den att jag inte tänker ge mig in på att diskutera den under detta ytliga inlägg. Hur oförnuftigt det än låter för många.

Börjar man tänka på vad man egentligen behöver, istället för vad man faktiskt vill ha, så minskar ju inköpen drastiskt. Detta betyder självklart inte att jag kommer att sluta shoppa, däremot kommer jag att tänka en realistisk tanke eller två innan jag beger mig mot kassan och tar upp plånboken med hårdförtjänta pengar i. Förhoppningsvis!

Kommentarer
Postat av: natta/co

vilka fynd! ^^

2008-04-25 @ 23:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0